דילוג לתוכן העיקרי
Bar-e-Learn
  • תמונה של משתמש אורח  אורח
    • התחברות
    • עזרה
  • עברית ‎(he)‎
    • English ‎(en)‎
    • עברית ‎(he)‎
  • הדרכה למרצה
    • מדריכים כתובים
    • פתיחת אתר לקורס
    • עקרונות לבניית אתר קורס
    • הנחיות להנגשת חומרי אתר הקורס
    • שימוש בחומרים משנים קודמות
    • אתר הדגמה
  • הדרכה לסטודנט
    • מדריכים לסטודנט
    • אתר הספרייה
  • צור קשר
    • טופס דיווח תקלה
    • טופס בקשת הדרכה
    • טופס בקשה להקלטת הרצאות
  • שאלות נפוצות
    • שאלות נפוצות - מרצים
    • שאלות נפוצות - סטודנטים
נתיב העמוד
  • ראשי
  • קורסים
  • הדרכת Moodle
  • הנחיות פדגוגיות

הנחיות פדגוגיות

  • ברוכים הבאים!
  • עשרת הדברות
  • יתרונות פדגוגיים
  • סוגי מטלות
  • מטרות והתנהלות הפורום
  • הנחיות לקריאה מושכלת
  • גישות פדגוגיות
  • ארגון סביבת הלימוד
  • יתרונות ארגוניים למרצה
  • שקיפות ובהירות
  • עומס קוגנטיבי
  • התאמה לצרכי המרצה
  • כתיבה רפלקטיבית
  • מחקר והערכה
  • MERLOT
  • מצגות מהשתלמויות
  • Traditional pedagogy
  • Learning by doing
  • סקרים א
  • סקרים ב
  • ברוכים הבאים!

       

    הוראה בסביבת לימוד מרחוק מתאפיינת בעיקר בהפרדה פיזית בין המרצה לסטודנט. הפרדה זו מצביעה על חלל-פסיכולוגי תקשורתי שנוצר במהלך השיעור בין המרצה לסטודנט, ואשר בגינו עלולים להיוצר פערים בהבנה או תפיסות שגויות של סטודנטים לגבי עצמם ולגבי תהליך הלמידה. זיהוי  המנגנונים הפדגוגיים אשר תורמים לצמצום החלל הפסיכולוגי-תקשורתי מהווה אתגר מרכזי לחוקרים בתחום ההוראה והלמידה המקוונת.

    המרכז ללמידה מתוקשבת באוניברסיטת בר-אילן מפתח אסטרטגיות הוראה ומיישם מודל לצורך הערכת חוזקות, חולשות, הזדמנויות וסיכונים ביחס להוראה המקוונת בקורסים אקדמיים במגוון רחב של תחומי תוכן.

     

    ד"ר אורית צייכנר, יועצת פדגוגית במרכז ללמידה מתוקשבת (מאי 2009 - ספטמבר 2014)

    וצוות המרכז ללמידה מתוקשבת         

    אוניברסיטת בר-אילן 

     

    •  דוגמא ללוח מודעות פורום
    •  דגמים לאתרי קורסים קישור לאתר אינטרנט
    •  גישות פדגוגיות בתכנון ופיתוח אתר לקורס מתוקשב קישור לאתר אינטרנט
    •  שילוב אסטרטגיות חשיבה בקורסים מתוקשבים קישור לאתר אינטרנט
    •  הנחיות להקלטת הרצאות ושילובן באתר הקורס קובץ
    •  Going the Distance Online Education in the United States, 2011 קובץ
    •  What Makes a Successful Online Student קישור לאתר אינטרנט
    •  Distance Learning Quiz קישור לאתר אינטרנט
    •  אנציקלופדיה למונחים טכנולוגיים ופדגוגיים קישור לאתר אינטרנט
    •  Is online learning suitable for everyone קישור לאתר אינטרנט
    •  הגדרת מטרות הקורס קישור לאתר אינטרנט
    •  פורום שאלות כלליות בנושאים פדגוגיים
    •  מודל כתשתית לפיתוח למידת חקר מידעני קובץ
    •  דוגמא לפעילות בקורס - בניית אגרון מונחים
    •  דוגמא לפעילות בקורס - פתיחת קבוצות דיון פורומים אגרון מונחים
    •  דוגמא לפעילות בקורס - מפות חשיבה אגרון מונחים
    •  דוגמא למשימה - קריאת מאמר ודיווח רפלקטיבי מטלה
    •  דוגמא למשימה - פתיחת בלוג אישי/שיתופי עבור הסטודנטים מטלה
    •  דוגמא למשימה - דיון בסוגייה העולה בשיעור פורום
    •  שאלת סקר - מה חושב המחבר.. שאלת בחירה
    •  ויקי - למידה שיתופית
    •  פעילות עריכה של מילון מושגים בקורס אגרון מונחים
    •  סקירת הספר - "הקורס המקוון המושלם דף תוכן מעוצב
    •  קישור לספר הקורס המקוון קישור לאתר אינטרנט
    •  קישור לסרטי הדרכה טכנית קישור לאתר אינטרנט
    •  עיתון מקוון - בלוגים פיתוח חשיבה קובץ
    •  פדגוגיה מתוקשבת - דגמים של בלוגים בהוראה קובץ
    •  קישור לסרטוני הדרכה קישור לאתר אינטרנט
    •  קישור לחומרים וקורסים מ - MIT קישור לאתר אינטרנט
    •  Student Perceptions of Teaching Presence, Social Presence and Cognitive Presence in a Virtual World קובץ
    •  איך תוכלו ללמוד בפרינסטון וסטנפורד בחינם ובלי לקום מכיסא המחשב? קישור לאתר אינטרנט
    •  שאלה כללית בוחן
    •  תרשים כתיבת מערך שיעור קובץ
    •  הוראה מתוקשבת ופדגוגיה של כלים מתוקשבים, עמי סלנט קישור לאתר אינטרנט
    •  10 TED Talks Perfect For the eLearning Industry קישור לאתר אינטרנט
עשרת הדברות◄
דילוג על חדשות אחרונות

חדשות אחרונות

  • 30 ספט, 15:23
    אורית צייכנר
    יום העיון "MERLOT: A Tool for Classroom Effectiveness"
  • 22 ספט, 13:29
    אורית צייכנר
    Upcoming Webinars
  • 22 ספט, 13:26
    אורית צייכנר
    CA's CONFERENCE PAPER SUBMISSION SITE IS OPEN
  • 4 ספט, 17:48
    אורית צייכנר
    סדנא בנושא מודלים של תיווך ומיתון
  • 4 ספט, 17:47
    אורית צייכנר
    Online Learning Consortium, The OLC View: September 2014
נושאים ישנים יותר לדיון ...
דילוג על גישה מהירה

גישה מהירה

קישור לתכנית הקורס

דילוג על פעילויות

פעילויות

  • אגרון מונחיםאגרוני מונחים
  • בוחןבחנים
  • ויקי (תוצר־משותף)ויקי(ם)
  • מטלהמטלות
  • משאבים
  • פורום (קבוצת־דיון)פורומים
  • שאלון מותנהשאלון־מותנה
  • שאלת סקרשאלות־סקר
  • תבנית סקרים מובנתתבניות סקרים מובנות
דילוג על קטגוריות קורסים

קטגוריות קורסים

  • קורסהדרכת Moodle
  • קורסכלי עזר לבניית הקורס
כל הקורסים ...
דילוג על לוח־שנה

לוח־שנה

טעינה
► | פברואר 2019 | ◄
א ב ג ד ה ו ש
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21 22 23
24 25 26 27 28    
  • הסתרת ארועי מערכתי
  • הסתרת ארועי קטגוריה
  • הסתרת ארועי קורס
  • הסתרת ארועי קבוצה
  • הסתרת ארועי משתמש
דילוג על תגובות (הערות)

תגובות (הערות)

___picture______name___ - ___time___
___content___
הצגת הערות
  • תמונה של אורית צייכנראורית צייכנר - 30/07/2012, 14:40
    זהו ניסיון לשלוח הערה
דילוג על אודות הקורס

אודות הקורס

אתר ההדרכה ללמידה מתוקשבת : "הנחיות פדגוגיות" 

                                  https://lemida.biu.ac.il/course/view.php?id=325

  אתר הדרכה "הנחיות פדגוגיות"  מיועד למורים/מרצים לפיתוח אתר לקורס מתוקשב ושילוב פעילויות מקוונות ב Moodle. בשנתיים האחרונות מתברר יותר י ויותר כי Moodle היא מערכת חכמה לניהול למידה בקוד פתוח, מערכת שהולכת ונעשית מותאמת לבתי ספר למכללות ולאוניברסיטאות  ולמגוון מוסדות חינוך בישראל. באתר הנחיות פדגוגיות המיועדות לצוותי מרצים, מורים ומדריכים פדגוגיים המבקשים לפתח קורסים ופעילויות מתוקשבות מבוססות למידה עצמית ו/או שיתופית.

 


אוניברסיטת בר אילן

Data retention summary
Get the mobile app
אוניברסיטת בר-אילן, המרכז ללמידה מתוקשבת
Bar.E-Learn@biu.ac.il