תוכן הקורס ככלי פדגוגי
תוכן הקורס ככלי פדגוגי
בהתחשב בשיטות הפדגוגיות הרבות, תוכן אתר הקורס הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה. בעוד שהאספקט העיצובי מאוד חשוב, התכנים אשר אנו מעבירים הם כלי עזר לשיעורים הפרונטליים, ומאפשרים לסטודנטים ללמוד באופן עצמאי.
בעקבות זאת, עלינו לשקול אילו תכנים אנו רוצים להעביר וכיצד. יש להעביר את כל החומרים הרלוונטים, אך לא להעמיס על הסטודנטים.
ניתן לחלק את התכנים השונים במרחב העיצובי בהתאם למספר גישות. בהתאם לגישה, ניתן לכוון את הלמידה בצורה יותר נוחה למשתמש לפי צרכינו השונים.
שיעורים
כל שיעור יהיה ביחידת הוראה נפרדת. בנוסף להרצאות והקבצים, ניתן לשים מטלות ופורומים השייכים לכל שיעור.
היתרון בשיטה זו הוא שהלמידה היא לינארית ורציפה. החיסרון הוא שיכול להיות עומס מבחינת הסוגים השונים של הפעילויות והמשאבים.
נושאי לימוד
כל נושא לימוד יהיה בנפרד, גם אם הוא לוקח מספר שיעורים. היתרון הוא שהלמידה מחולקת בצורה נוחה, אך היא אינה רציפה לחלוטין והסטודנט אינו יכול לעקוב מה נלמד מתי.
סוגי פעילויות/משאבים
כל המשאבים והפעילויות מאותו סוג יהיו יחדיו. לדוגמא: כל המצגות ביחד. כל המטלות ביחד. היתרון הוא שהחלוקה מאוד פשוטה לניווט. החיסרון הוא שהלמידה אינה רציפה.