תקשורת בלמידה מתוקשבת
צורות תקשרות בלמידה מתוקשבת
ההבדל המרכזי בין למידה מתוקשבת ללמידה פרונטלית בכיתה הוא סוג התקשורת. בלמידה מתוקשבת התקשורת היא א-סינכרונית ואינה רציפה לרוב, או חד צדדית. תקשורת זו יכולה לגרום לתסכול מצד הסטודנטים במידה ונעשית בצורה שאינה תקינה.
במערכת ישנן אופציות שונות לצורות תקשורת המותאמות ללמידה המתוקשבת, כגון:
לוח מודעות
פורום חד צדדי שבו רק המרצה מורשה לפרסם וההודעות בו מתקבלות באופן קולקטיבי למייל האישי של הסטודנטים.
שיטה זו מאפשרת קודם כל לפנות לסטודנטים בצורה הישירה והמהירה ביותר, בידיעה שרובם, אם לא כולם, יקראו את ההודעה. בנוסף היא מאפשרת למרצה להדגיש דברים ולהוסיף מידע דחוף.
פורום
הפורום הוא דו צדדי ומאפשר גם לסטודנטים וגם למרצה לפרסם ולהגיב. שיטה זו הינה המועדפת בצורות התקשורת הא-סינכרוניות.
הדיונים השונים אינם מוגבלים בזמן ובמקום (אלא אם כן המרצה הגדיר אחרת מראש), ולכן מאפשרים לסטודנטים להתבטא בצורה מושכלת ואיכותית יותר.
אנו ממליצים לתת לסטודנטים לפתוח דיונים בנוגע לשאלות החומר הנלמד, כך יכולים הסטודנטים לנהל רב שיח איש עם רעהו, ולתרגל בפועל את החומר הנלמד בצורה מפוקחת.
דוא"ל מהיר
דוא"ל מהיר מאפשר שליחת מייל לקבוצה גדולה של סטודנטים מתוך המערכת, ישירות לכתובת המייל האישית.
שיטה זו נוחה במיוחד כאשר רוצים לוודא שמידע מסוים מגיע באופן אישי לכל אחד, אך לא לכלל הרשומים לקורס. שאר ההתכתבות נעשית לאחר מכן כבר במייל עצמו, ומאפשר לסטודנטים ביישנים ליצור קשר באופן פרטני.