בחירת פעילות הנכונה למטרה

כיצד להחליט איזו פעילות מתאימה למטרתנו?

בהתחשב בכך שיש טווח רחב מאוד של סוגי פעילויות שונות, אנו צריכים לבחור את אלו שמשקפות את צרכי הקורס, המטרה העיקרית של תוכנית הלימודים ואת צרכי הסטודנטים.

כאשר אנו בוחרים פעילות למידה, שאלו את עצמכם:

  • מדוע אני רוצה שהסטודנטים יעשו זאת?
  • כיצד הפעילות תתרום למטרה של תוכנית הלימודים?
  • כיצד זה יעזור לסטודנטים להתכונן למטלות ומבחני הסיום?
  • כיצד זה יעזור לסטודנטים להיות לומדים פעילים?
  • האם זה יעזור להם להתפתח לפי מטרת התוכנית?
  • האם זאת הדרך הכי מתאימה כדי לפתח ידע, כישורים והשמת הידע?

חשוב מאוד לזכור שלכל מטרה שנבחר יש טווח רחב מאוד של פעילויות שיכולות להתאים לה. 

המאפיינים שיכולים לעזור בהחלטה אילו מטרות מתאימות הם:

  • אילו משאבים עומדים ברשותנו?
  • כמה זמן יש ברשותנו?
  • מה הסטודנטים עשו קודם לכן?
  • מה יכולים הסטודנטים לעשות בקורסים אחרים?


החלק הכי חשוב ביצירת הפעילויות הוא לכתוב בבהירות את מטרותיה וגבולותיה, על מנת שהסטודנטים יבצעו אותה בדרך הכי נכונה. לולא זה, כל פעילות שלא נבחר לא תוכל לעזור לסטודנטים.

שינוי אחרון: 17/09/2017, 17:22